sâmbătă, 15 martie 2008

Despre religie... in viziunea mea de profan

Subiectul super discutat in media m-a facut si pe mine sa meditez.

Nu sunt crestina practicanta, nu ma duc la biserica si nu ma rog decat foarte rar, dar cred in Dumnezeu cu toate ca mi se pare ca noi avem tentinta de a-L mimimaliza, de a-I limita puterile si influenta conferindu-I coordonatele noastre umane.

Cred! Si asta consider eu relevant, respectarea ritualurilor religioase sunt mai putin importante!
Nu imi place gestul facutului crucii cand treci pe langa o biserica - niciodata nu mi-am facut cruce doar ca trec pe langa un lacas sfant, spre nemultumirea mamei.

Nu-i vad rationamentul! Iti faci cruce ca sa ce? Sa te vada lumea ca esti credincios? Pai si cu smerenia cum mai ramane ? Probabil ca suntem un popor ramas in urma. E in sangele nostru de roman sa ne supunem - sa plecam capul sa nu-l taie sabia. Pe acelasi sistem, copilul face cruce sa nu il calce masina in interesctie.
Facutul crucii e un automatism, nu cred ca lumea din autobuze se "contopeste cu harul divin" in acel moment.
Religia si toate obiceiurile pe care le implica tin de fiecare persona in parte si ar trebui savarsite in intimitate, in niciun caz in locuri publice!

Cred in importanta religiei in lume si in rolul ei de a mentine un echilibru in lume, dar parca unele "Adevaruri", unele "Dogme" sunt cam deplasate!